رفتار با کودک 12ساله
نوشته شده توسط : مریم هاشمی

روانشناسی کودک 12 ساله

روانشناسی کودک 12 ساله میگوید فرزند شما هر روز بیشتر به یک نوجوان کامل تبدیل میشود . برای تمام تغییراتی که همراه با بزرگ شدن او اعم از فیزیکی ، اجتماعی ، احساسی و شناختی به آرامی در طول یک دوره اتفاق می افتد ، میتوانید آماده باشید . فرزند شما به طور ناگهانی تبدیل به یک فرد بالغ کوچک میشود . روانشناسی کودک 12 ساله همچنان اصرار دارد که شما برای پیشرفت جسمی ، احساسی ، اجتماعی و شناختی کودک 12 ساله خود مطالعه و برنامه ریزی کنید . شما احتمالا طعم مشاجره با او را در طول سال آینده خواهید چشید . آنها احساسات ناگهانی دارند ، یک لحظه احساس پیروزی میکنند و سپس حس میکنند که در همه چیز  شکست خورده اند . برای او لحظات ناگهانی خوشبختی ، غم و اندوه به وجود خواهد آمد و پس از آن دوباره تمام خواهد شد .

نکات روانشناسی کودک 12 ساله

نکات روانشناسی کودک 12 ساله اذعان میدارد که 12 سالگی همچنین ، زمانی است که بچه ها شروع به پیدا کردن مهارت های رهبری خود و شروع به درک عقاید جامعه میکنند . با اجازه شرکت در فرایندهای تصمیم گیری در خانه و حمایت از مشارکت در فعالیت های اجتماعی یا مدرسه ، او را تشویق کنید . تعادل در استقلال و رهبری با حفظ قوانین خانه و حفظ امنیت خودش مهمترین آموزش او است . نکات روانشناسی کودک 12 ساله بسیار گسترده و مهم است که در مطالب بعد به آن بیشتر میپردازیم . دوستان حالا برای او مهمتر از همیشه هستند ، اما جنس مخالف نیز از اهمیت برخوردار است .

کودک 12 ساله شما فکر میکند که مهم است که متعلق به کسی باشد ، که اغلب بدان معنی است که والدین و سایر اعضای خانواده او را از استقلال محروم میکنند ، اما در این صورت خطر فشار همسالان به وجود می آید . از نکات روانشناسی کودک 12 ساله این است که بدانید باید کانال های ارتباطی را با کودک 12 ساله خود باز کنید و همیشه برای درد دل کردن در دسترس آنها باشید . فرزند شما ممکن است شرایطی را تجربه کند که آماده روبرویی با آنها نیست یا نمیداند چگونه با آن برخورد کند ، از جمله همه چیزهایی که برایش رخ میدهد فشار همسالان همراه است و از دیگر نکات این است که در حال رشد است . با توجه به روانشناسی کودک 12 ساله ، او اکنون یک عضو آسیب پذیر اجتماع است و نیازمند راهنمایی های شما است .

کودک 12 ساله

مشاوره و روانشناسی کودک 12 ساله

مشاوره و روانشناسی کودک 12 ساله امروزه تا حد زیادی در دسترس والدین قرار گرفته است . با توجه به نکات روانشناسی کودک 12 ساله باید بدانید مغز کودک 12 ساله در حال رشد است . تفکر خلاقانه ، حل مسئله و منطق برای او همیشه ساده تر میشوند ، اما قشر پیشانی ، که نقش مهمی در کنترل ضربه و مهارت های سازمانی ایفا میکند ، هنوز نابالغ است . در 12 سالگی ، اکثر کودکان دارای مهارت قوی زبان و مهارت های ارتباطی هستند . آنها توانایی تفکر فراتر از تفکر لفظی را دارند ، و ضرب المثل ها و اصطلاحات دیگر را بخوبی یادگرفته اند . کودک 12 ساله وقت آزاد خود را صرف فعالیت هایی مانند ورزش های سازمان یافته ، بازی های ویدئویی و فعالیت های اجتماعی با دوستان خود میکند .

بسیاری از کودکان 12 ساله ، شروع به بررسی اصول اخلاقی گروه همسالان خود میکنند ، بنابراین اگر کودک 12 ساله شما اعلام کند که میخواهد شیوه زندگی جدیدی را شروع کند که استقلال یابد ، تعجب نکنید . تغییر اخلاق یک قسمت طبیعی از روند توسعه ذهنی است . با توجه به روانشناسی کودک 12 ساله فرزند شما مهارتهایی دارد که در طول سالهای نوجوانی نیاز به رشد دارند . اگر آنها مهارت های اجتماعی یا عاطفی نداشته باشند ، وقتی که وارد دبیرستان میشوند ، مبارزه شان با مسائل عاطفی ممکن است مشکل ساز باشد . بدانید که ممکن است فرزند شما نیاز به کمک بیشتری در کسب مهارت های خود داشته باشد . با آموزش ، هدایت و تمرین با یکدیگر ، حمایت های خود را به کودک خود ارائه دهید . اگر حمایت شما مفید نیست ، به دنبال مشاور خانواده و روانشناسی کودک باشید .

روانشناسی کودک 12 ساله لجباز

روانشناسی کودک 12 ساله لجباز امری است که بسیاری از والدین باید به آن توجه کنند و در تربیت کودک 12 ساله لجباز خود از راهکارهایش استفاده مفید کنند . در کودکان 12 ساله ، لجبازی یک اتفاق شایع است چون کودک به استقلال بیشتری رسیده ؛ او احساس میکند که میتواند به تنهایی در مورد زندگی خودش تصمیم بگیرد و در این راه تنها کمک شما میتواند با مشاوره و روانشناسی کودک 12 ساله ، کودک را در مسیر درست هدایت کند . موارد زیر از دلایل لجبازی غیر طبیعی کودک در این سن است :

  • استرس خود یا خانواده
  • ناامیدی
  • فقدان روش های جایگزین برای مقابله با خشم
  • رژیم غذایی غلط
  • تقلید از دیگران و زندگی غیر واقعی آنها و یا شخصیت های تلویزیونی یا کامپیوتری
  • انرژی اضافی و بیش فعالی
  • خلق تهاجمی

( باید بدانید افزایش تهاجم اغلب در معرض شرایطی نظیر اوتیسم ، ADHD یا افسردگی است ) .

حفظ آرامش و اهمیت آن

در مشاوره و روانشناسی کودک 12 ساله مهم است که بدانید فرزند شما در این سن هنوز هم تمامی رفتارهای شما را جذب و تقلید میکند مثلا اگر وسط دعوا با او فریاد بزنید مطمئن باشید او هم فریاد زدن در مشاجره را یاد خواهد گرفت .  پس سعی کنید آینه ی تمام نمای فرزند خود باشید و رفتار صلح جویانه و با آرامش را از یاد نبرید . با توجه به روانشناسی کودک 12 ساله هنگامی که شما با کودک در مورد این که چرا رفتارش غلط بوده است صحبت میکنید او میتواند دلایل خود را شرح دهد و شما با منطق خود اشتباه او را برایش توضیح بدهید و در این مسیر به او احساس مهم بودن را منتقل کنید و اعتماد به نفس کودک تا حد چشمگیری افزایش میابد .

12 ساله

روانشناسی کودک 12 ساله نافرمان

روانشناسی کودک 12 ساله نافرمان اذعان میدارد که باید بدانید خوب است که کودک 12 ساله شما احساس عصبانیت کند اگرچه به نظر شما این ناامید کننده است ، اما تا جایی که صدمه ای به مردم نمیزند مشکل ساز نیست و این یک رو برای بروز احساسات از جانب او است . تا زمانی که این عصبانیت به نافرمانی های خطرناک تبدیل نشوند به آنها برای تخلیه خشم چنین گزینه هایی را پیشنهاد کنید :

  • دیدن یک نمایش یا فیلم
  • موسیقی با صدای بلند
  • خط خطی کردن یا نقاشی کردن احساسشان
  • بالا و پایین پریدن
  • خاطره نوشتن
  • گریه کردن
  • یک دوست را برای چت کردن یا تلفنی حرف زدن بیابد .

فرزند شما ممکن است به تنهایی نیاز داشته باشد و یا ممکن است به در آغوش کشیده شدن یا برخی از رفتار شاد و طنز گویی نیاز داشته باشد تا آنها را از ناراحتی و خشم  و لجبازی دور کنید .

با توجه به مطالب گفته شده در روانشناسی کودک 12 ساله لجباز و روانشناسی کودک 12 ساله نافرمان مهم است که بدانید کودکان همواره نیازمند توجه و محبت از سوی شما هستند آنها گاها این احتیاج خود را با رفتارهایی از قبیل نافرمانی و لجبازی بروز میدهند آنها همچنین نیاز به امکانات و استقلال مخصوص به سن خودشان هستند که از جانب شما تا حد ممکن باید به آنها داده شود خانه را به محل امن احتیاجات کودک تبدیل کنید و اجازه ندهید کودک شما ، احساس تنهایی کند و به گروه های ناسالم دوستان روی بیاورد . در روانشناسی کودک 12 ساله حتما از مرکز مشاوره و روانشناسی استفاده کنید چرا که رسیدن به اهداف شما در تربیت درست فرزندتان به تنهایی کار راحتی نیست و نیازمند کمک های متخصصان این راه است .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  11 to 12 year old child behaviour 





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: